Tuesday, September 21, 2010

fenomena raya..

assalamu alaikum semua..selamat hari raya maaf zahir batin yer..hehe..bagaimana ngan perayaan raya korang..??hehe
naim,alif,along,syafiq,kamil..
hehe..nilah muke2 poyo mase raye..hehe..setahun sekali amek gambr beb..seronok tol raye ni..habis semua rumah saudara kiteorang serbu..hehe..yang seronoknya..semua berkumpul..mak ai..rupanye saudara aku ramai betol..wakaka..

kak long,kamil,azie gendon,syafiq,im,hany,zana ketot..haha..
ni pulak mase kiteorang balik kampung umah nya ih..(nenek)..tapi habis dan kopak jugaklah aku sbb hulur duit raya.huhu..budak2 ramai tol..hehe..
tetapi..huhu..sob,,sob..
ade jugak yang tidak bernasib baik..contohnyer animal kat atas ni..dia langsung tak dapat ikut beraya woo..kesian..kiteorang terpaksa tinggalkan dia kat umah jew..3 hari lak tu..kesian tengok muke dia mase kiteorang nak pegi tu..muke poyo habis..
walau mcm mane pon,,



pagi raya tu memang kelakar..tige orang jejaka idaman malaya ni ameklah pic..hehe..yang duduk tu wak karto yang di paksa balik ke kampung halamannya..wakaka..pic kanan yang pertama tu,iaiah seorang tokoh yang amat kami kagumi..berdedikasi,bertanggungjawab dan tegas..hehe..garang pun iye..mat raye abah..pic kedua lak tu..sebelah tokoh korporat tu,perembat baju abah..wakaka..geli aku tengok..hahaha..mat raye dik..manakala dua orang tu,kesian..duduk ujung ceruk umah jew..last2 kesian punye pasal kiteorang pon ameklah gambr dowang sekali..huhu..habis duit raya akak tahun ni korang rembat..hahah..aku jugak jadi mangsa..huhu..


mamat dua orang ni memang paling glamourlah tahun ni..mane2 pegi muke dowang jew memanjang..hahhaa



gambar ini di ambil tangkap sewaktu dua orang perembat kuih raya kat majlis tu tertangkap..hahah..takdelah..pic ni mase kiteowang ngah berebut air..al-maklum dah berjalan seploh buah rumah..ni rumah paling jauh dan matahari jangn cakaplah memang panas terik..sampai jew,budak dua owang nilah yang jadi pelayan air..hahaahah..



ni pulak mase kiteowg penat giler tapi dia dok cari kuih raye kat balang..hahah..


mamat yang ngah bersandar ni bukan apew..pewut dah kenyang..pastu tak tau nak buat ape..ngah fikir2 le tu..(pas ni sape lg mintak duit kat aku..habis aku..)hahah..sorry ngah..mat raye..



walaupun kite beraya sakan jangnla kite lupe pada yang lain..kesian..hehe..din ko jgn marah aku masuk pic ni wei..hahah..anak sapa atas tu wei



nilah dia makhluk kejadian ALLAH..yang sangt  bersyukur..dapat duit raya banyak giler wei..ke songlap duit raya adik dia..wakakka..


8 comments:

  1. tapi balik raye tu memang aku kopak beb..huhu..korang mcm mane lak lepas rayae..??hehe.

    ReplyDelete
  2. standard la..name pon raye..kopak msti pnyer..
    raye memang seronok..seronok bercuti lama2..
    pape pon gua nak cakap..ok la beb..selamat hari raya..

    ReplyDelete
  3. memang kopak kebana..huhu. ciannya iauw tu,...semalam baca dlm kosmo dah ada asrama kucing..sehari 6 ringgit tu..

    ReplyDelete
  4. salam...blog saya x seberapa menarik seperti blog org lain..mmg blog sy simple sahaja..insya allah sy leh tnjukkan...kalau nak tahu psal apa2 insya allah sy leh tnjukkan :-)

    ReplyDelete
  5. yelah madihah..bagi sy menariklah dihah..terimah kasih banyak dihah..raye tahun ni kat mane?

    ReplyDelete