Thursday, September 30, 2010

diary kucing comelku



nama penuh:montel

nama samaran: mon..

jantina:female..hehe


hobi:suke masuk dalam plastik (kecik gile pon nak masuk gak)

kelebihan: seekor yang pandai menggunakan toilet ngan baik..wakakaka

benda paling di sukai:plastik gula2,benda yang boleh bergolek..

paling tak di sukai: mandi (pttlah bucuk)

makanan :royal canin

pada hari pertama aku menjumpainya..


aku pon dah lupa tarikh pada mase tu..tp yang pasti,dia anak kucing lagi..waktu itu suamiku sedang membersihkan rumput belakang rumah..hehe..(setahun sekalilah)..tetibe kucing tu datang,mule2 dia kene halau..tp selepas tu suamiku balik rumah,dia pun ikut sekali..
pada hari pertma tu,suamiku memang tak bagi aku bela dia..so,apa aku buat??aku tak bagi dia masuk ke dalam rumah..aku bg makanan kat luar jew..

ni dah 6 bulan berlalu.

aku pendekkan cerita jelah takut kowang  bowing lak bc bloq aku ni..hehe..tetapi pada satu hari,aku bawa dia masuk pas tu aku bg alasan anjing kat taman yang berkeliaran tu suke kejar kucing..mungkin salah satu sbb suami aku kesiankan aku.tu pasal dia bg aku bawa dia masuk umah..mule2 tu aku risau jugak dia buang air merata rata..tp rupanya dia lebih bijak dari apa yang aku fikirkan..fuh..



tapi sedih jugak bila teringat time raya baru-baru ni..kiteorang tinggalkan dia kat rumah jew..tapi makanan dan minuman dia memang aku bagi spare banyak banyak..hehe.(dia ni kuat makan)...
tapi raya kedua tu kiteowang balik umah jenguk dia..kesian dia..kuat dia merengek..hehe..pas tu kiteowang sambung beraya lagi..hari ketiga pon kita balik lg..hehe..sayang sangat kat mon..



tengok tv bersama
sepanjang mon tinggal ngan kami dia tak pernah pun buat hal..dia pandai nak cari toilet kat mana..sejak itu kemana mana aku pergi aku akan bawa dia..walau aku pergi shopping sekali pun..hehe..tapi aku tinggal dalam keta jelah..kalau aku bawa dia jalan jalan naik motor aku cuma letak dia dalam bakul je..nanti dia akan duk diam diam dalam tu..senang sikit keje aku..hehe..kalau dalam keta pulak aku tak payah nak letak dia dalam sangkar(takda sangkar pun)dia pandailah cari port nak duduk..dia suke duduk kat cermin belakang..tempat korang selalu letak bunga ke,bantal ke..hehe..
bersambung.....

5 comments:

  1. terimah kasih piq..hehe..sbb sudi melawat eh

    ReplyDelete
  2. haiy cik belog yang cute ;)
    nice to see your blog .

    love einaz!

    ReplyDelete
  3. sooo suweetttt....hehehe

    p/s:Para bloggers yg kiut miut semua....apa kata share N3 u olls kat web niRakanBlog . Meningkatkan trafik dan follower blog u olls.Rangkaian bloggers Malaysia.TERHANGAT DAN SEGAR DARI LADANG....hehehehe

    ReplyDelete